Proces nastajanja fotografije za časopis

Proces nastajanja fotografije za časopis – Foto reportaža
Autor: Dean Bertoncelj – bertys30


U ovim tekstovima moj cilj je pokušati objasniti i približiti vam proces nastajanja fotografije za neki časopis. Kako sam trenutno na mjestu urednika fotografije u teenagerskom magazinu OK!, bavio bih se pričama oko nastajanja fotografija za taj magazin i druge hrvatske časopise.
OK! magazin je dio izdavačke kuće «Europapress holding», a trenutno se prodaje u preko 65.000 primjeraka po broju i kao takav je daleko bez konkurencije najprodavaniji mjesečnik u Hrvatskoj.

Početak stvaranja svakog novog broja nastaje na sastanku koji se zove urednički kolegij. Urednički kolegij dogovara teme za idući broj i stvara se koncept (u novinarstvu to zovemo «špigl») . Određuje se na kojoj strani će biti određeni materijal, što je IN, a što je OUT itd. Na sastanku su (kako ime kaže) prisutni redakcijski urednici, što su u slučaju OK-a Glavni urednik, izvršna urednica, urednica mode, grafička urednica i ja kao urednik fotografije. Svaki urednik odgovara za određeno područje. Moj konkretni posao je dogovaranje i snimanje svih fotografija, biranje suradnika, manekenki, lokacija za snimanje, biranje fotografija i organiziranje obrade fotografija. Standardnu ekipu koja surađuje sa mnom na snimanjima čine šminkerica, stilistica i frizerka. Ponekad ovisno o potrebi urednica mode može također biti na snimanju, a ponekad se koriste i neke specijalne usluge ako kompleksnost posla to zahtijeva.

U sklopu studija za snimanje je i studio za razvijanje filmova kojem u toku samog snimanja mogu davati filmove kad ih ispucam. Oni ih odmah razvijaju tako da pri kraju snimanja već mogu dobiti prve razvijene filmove što je vrlo važno jer odmah mogu vidjeti da li su stvari u redu ili nisu. Ako nešto ne štima, još stignem popraviti. To je dobra strana snimanja u studiju. Kad radim na nekoj lokaciji filmovi se razvijaju kasnije i popravka nema. Nakon snimanja, na svim fotografijama obavlja se postprodukcija koju čini skeniranje i obrada fotografije. Standardna obrada je korekcija boja, kontrasta, čišćenje fotografije. Ovisno o fotografiji moguće su i druge veće korekcije ali o tome ću pisati u pojedinačnim primjerima. Obradu radi «hand studio» koji je sastavni dio «Europapress holdinga».

Važno mi je ovdje naglasiti kompleksnost ovog posla i pridavanje pažnje svakom detalju . Ako samo jedan od navedenih elemenata nije izveden kako treba, pad kvalitete je odmah uočljiv. Snimanje za magazin je jedan veliki timski rad u kojem je najvažnija suradnja svakog člana. Fotograf danas više nije individualac koji mora sam paziti na svaki detalj, više je kao kapetan ekipe koji rukovodi snimanjem.

Važno je napomenuti da ću pisati o svom osobnom pristupu i načinu snimanja. Svaki fotograf ima svoj stil i rješava probleme na svoj jedinstven način i kad bi naručili istu stvar od 10 fotograf,a svaki bi to napravio drukčije i imao svoju priču o tome.

Oprema koju koristim isključivo je analogna:

-Mamiya RB 67 ( Veliki format ) objektivi 90mm 180mm
-Canon EOS-i objektivi 50mm 80mm nekoliko zumova
-Canon nekoliko mehaničkih tijela objektivi 28mm 50mm 80mm 135mm
-nekoliko zoomova
-Multibltz flash rasvjeta
-za manje stvari Metz CT-1 flashevi
-Kodak diapozitivi 100vs i rijetko 160T za umjetnu rasvjetu


Komentari su onemogućeni.