Vojvode Radomira Putnika 23, Banja Luka

+387 65 420 820

Pon – Pet 09:00 – 17:00
Sub: 10:00 – 14:00


Crno nebo


Crno nebo
Premda se većina problema s objektivom
može riješiti ili barem ublažiti odgovarajućim softverom, uvijek ih je bolje
spriječiti nego liječiti.
 

Problem: Crno nebo

Plavo je nebo postalo gotovo crno. Taj efekt rijetko izgleda realistično ili
uvjerljivo.

Analiza

To je vjerojatno rezultat kombinacije polarizacijskog filtra na objektivu i
podekspozicije. Ona može uzrokovati nestanak sve ili gotovo sve boje neba.ž

Rješenje

Najprije odaberite problematično područje neba, a zatim, za rekonstrukciju
boje, primijenite “Replace Color” u Photoshopu ili sličnoj aplikaciji.
Najbolje je učiniti niz manjih promjena, umjesto jedne velike odjednom.
Provjerite da niste stvorili pojaseve ili umjetne granice u području
prelijevanja boja. Također, možete pokušati upotrijebiti sloj s prijelazom
boje (vidi dolje).

Kako izbjeći problem

Polarizacijski filtar nemojte postaviti tako da stvori najjače zatamnjenje:
u tražilu možda još uvijek vidite nebesko plavetnilo, ali medij fotoaparata
možda nema dovoljno veliku osjetljivost da prikaže boju ako je slika tada
podeksponirana.

1. Izvorna fotografija (na gornjoj slici lijevo): Obično
nam nije potreban polarizacijski filtar da bismo naglasili boju neba u
Keniji ― dapače, uz njegovu uporabu dio neba nerijetko postane pretaman, kao
u lijevom gornjem kutu ove snimke.

2. Gradient fill (na slici u sredini): To
ćete popraviti uklanjanjem tamnog gradijenta, ostavljajući ostatak slike
netaknutim. Postupak traži gradijent od prozirnog u neprozirno u smjeru
suprotnom od zacrnjenja. Primijenjen je “Gradient Fill” iz crnoga u
prozirno, sa stavkom “Blend” postavljenom na “Screen”. Gradijent je
podešavan sve dok tamni kut nije neutraliziran.

3- Ispravljanje neba (na slici desno): Kada
je na sliku primijenjen novi sloj, pomno postavljen “Gradient Fill” vratio
je nebu prirodnu boju. Kad učinite prvi popravak, možda ustanovite da na
snimci treba još raditi ― primjerice, desni gornji kut može se učiniti
pretamnim. U digitalnoj fotografiji lako je postići savršenu ravnotežu
tonova.

Sadržaj preuzet iz knjige “Digitalna fotografija” (Tom Ang), © Dorling
Kindersley 2002. / Znanje 2003.

 

Komentari su onemogućeni.

Kontaktirajte nas